dijous, 16 de febrer del 2012

Campanyes de cine: Algunes de les eines utilitzades en la promoció de Viaje al Centro de la Tierra: La Isla Misteriosa, (Journey 2: The Mysterious Island), La Mujer de Negro (The Woman in Black), Caballo de Batalla (War Horse )





Les tecnologies lligades a les xarxes socials estan desenvolupant una interrelació entre pel•lícules i públic diferent a la que depèn només de la publicitat, entrant en joc els aspectes relacionats amb  lligam emocionals de participació. Una mica es tracta d’aconseguir que el seguidor i potencial públic si senti part.


Es cert que al llarg dels anys ha passat sovint, sobretot amb sèries de ciència ficció i fantasia, com Star Trek, o Star Wars, o que han esdevingut fenomens sociològics com Harry Potter o Crepúsculo, però ara cada cop més les pel•lícules, tinguin o no noves parts, fan servir facebook, les webs, twitter , etc,  de manera que acaba per existir una massa de persones difosa geogràficament en molts indrets però lligades emocionalment a aquest referent.

Despertar el factor emocional de la comunicació – quelcom que les relacions públiques sempre han treballat – fa que cada cop més aquest productes siguin un motiu de gaudi, no només al moment de visualitzar-les sinó abans mitjançant comunicacions, jocs, sorteigs, etc.

No sempre la que més diners té per producció és la que millor ha aconseguit tenir impacte fent ús dels nous sistemes . A l’enllaç del programa de ràdio La Finestra Indiscreta de Radio Banyeres.com trobareu a partir de demà un ampli reportatge al respecte i podreu sentir un munt de dades interessants al respecte
El que si us afegeixo avui són alguns aspectes destacats tant en l’ús de les tecnologies com en les campanyes més tradicionals de publicitat,  de vegades amb un elevat cost, o de vegades amb molta imaginació.

Journey 2: The Mysterious Island  -   Viaje al Centro de la Tierra 2: La isla Misteriosa. 
Integració de jocs per jugar a la web oficial.www.themysteriousisland.com




o Nautilus Scape amb 7 nivells
o Giant Bee Scape  (cal descarregar)
o Egg Jumper 21 nivells
o Catch the Gold
Descàrregues
o Posters
o Salvapantalles
o Icones (Buddy Icones) dels protagonistes i d’alguns dels animals.
Com acció d’impacte a Madrid han convertit l’estació de Metro de Nuevos  Ministerios en un anunci espectacular. Enllaç
Amb la National Wildlife Federation, han editat una guia per incrementar l'observació i la cura amb la natura
http://www.nwf.org/~/media/Content/Specialty%20Programs/NWF-Movies/Journey-2-Mysterious-Island/Journey2-TheMysteriousIsland_EducatorsGuide.ashx

O vídeos com aquest on Dwayne Johnson canta.
 





El Invitado  (Safe House) 
www.nooneissafe.com
No es pot usar Safe-House perquè hi ha un full web que és un club d’espies que té aquest nom
- Jocs
o The Search for Tobin Frost  (escollir abans d’entrar al web) ho cercareu viatjant a diverses ciutats.
o Un cop dins el Web hi ha un altre joc on cal cercar 12 claus.
- Descàrregues
o Pantalles, ample o completa
o Icones
o FB Covert Image (Denzel Washington amb el text en sobreimpressió NO ONE IS SAFE.










The Woman in Black  - La Mujer de Negro 
 www.womaninblack.com
Poster a l'antíc estil Hammer
Ha utilitzat molt bé Facebook  i Twitter, i els té enllaçats al full web.  A 15 de febre el grup de seguidors registrats era de 712.904
 Del molt que han fet es pot seleccionat com destacat:
Concurs creatius
Ha creat diverses activitats creatives per dur a terme els seguidors,
o com dos concurs de relats curts de terror que han sigut votats pels seguidors, els seleccionats sortiran als DVD llegits per en Daniel Radcliffe. Només ha sigut per seguidors a USA i UK
o Escriure poemes de terror a l'estil de l'obra de la Dona de Negra
o Escriure sobre el que et fa més por ( en col•laboració amb Teen.com) el premi era un viatge
o Pujar fotos terrorífiques
o Accions per ser escollit fan de la setmana


- Celebració de les festes senyalades i populars
o Cada festa senyalada han fet alguna mena de targeta o felicitació electrònica.

Per Hallowen van fer un enllaç a la web on podies veure per una porta entreoberta la habitació infantil que és clau a la pel•lícula i et feien un petit ensurt.  Enllaç
Per Nadal- Felicitació molt a l’estil de la pel•lícula.
Per Sant Valentí – Felicitació amb idèntic estil.
El text diu: Sigue's meu (o sigue's meva)  El Dia de Sant Valentí, vine amb mí a veure la pel·lícula més terroriíica de l'any.


- Sticker  (getglue.com)
o Es tracta d’una aplicació que permet fer engantxines
  ( hi ha un 60.000 apuntats als stikers d’aquesta pel•lícula)

- Banda Sonora  ja disponible per iTunes per peces o disc sencer
http://itunes.apple.com/us/album/woman-in-black-original-motion/id500322564

- Interactius per jugar

o Lost Children’s PlayRoom
Cal pitjar una de les fotos i surt un joc “Hunter Details” per trobar les diferències contrarellotge amb3 nivells.   Ofereixen 10 segons per captar les diferències i altres 10 segons que es poden parar i tornar a posar en marxa fins esgotar-los. Cal bona memòria i fixar-se molt bé. No es pot passar de nivell sense solucionar l’anterior. Es pot sortir i entrar tant cops com calgui. http://www.womaninblack.com/lostchildrensplayroom/

- Reaccions dels assistents  a la pel•lícula.


- Preguntes divertides

o Que faries per desfer-te de la Dona de Negre?
La resposta majoritària va ser  Expecto Patronum,  (evident) després a molta distància – Pregar  i en tercer lloc Cridar a Chuck Norris.  Van haver un total de 97 tipus de respostes diferents.
o Què et dona més por dels trailers de The Woman in Black ?
Les nines / la dona / les joguines
o Qui et portaries per què et fes companyia a la Casa Eel Marsh
Al millor amic / la vareta de Harry / Chuck Norris / Daniel Radcliffe/  tots quatre anteriors /

Té un altre Facebook  Woman in Black UK
Hi ha un  Poster al antíc estil Hammer, (el que obre aquesta part del post)  i es pot concursar (UK) per obtenir una copia del tiratge limitat que han fet.




War Horse   - Caballo de Batalla

 
- Dibuixos de Storyboards  en MSN

- Felicitació de nadal de l’equip en vídeo
-      Els llibres de contes favorits dels protagonistes

- Premi d’un viatge a Londres en Lligam amb Ancestry.com  que treballa en la recerca on line de història de  la família i de genealogia. (Et poden ajudar a trobar els teus orígens o membres de la família que ni penses que existeixen)

- Enllaços per votar en convocatòries de premis escollits pel públic

Acció singular: A l’estrena  a Londres qui primer va arribar a la catifa vermella va ser el cavall. (Joey al film) i presència dels prínceps  William i Kate. Ho podeu veure a post de les estrenes d’aquesta setmana
Aquesta pel•lícula està inspirada en un llibre d’un relat juvenil. Es va fer servir de base per fer una obra de teatre (encara en cartell) i d’aquí va sorgir la idea de fer la pel•lícula.





Aquest és el llibre que ha donat lloc a aquesta pel·lícula.








 Jack y su gemela - Jack  & Jill  http://www.jackandjill-movie.com/


- Jocs  saltar a la comba http://www.jackandjill-movie.com/game/doubledutch/
- Engantxines

O vídeos de com es va fer

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada